Интроу
Переводить лень, патч на 90% шуточный, т.е. преобладают нерфы/апы которые вообще ничего не меняющие в игре.
Основное
Basic Neutrals now give 5% less bounty
5% - ниочём
Предметы
BRACER
Magic resistance reduced from 6% to 5%
Хороший нерф, но по итогу все кто собирал раньше, не станет магическим образом игнорить Брасер
CHAINMAIL
Armor reduced from 5 to 4
PHASE BOOTS
Armor reduced from 6 to 5
MEDALLION OF COURAGE
Armor reduced from 7 to 6
SOLAR CREST
Armor reduced from 12 to 10
Recipe cost increased from 300 to 400
Хорошие нерфы Чейнмейл-айтемов
Не понятно зачем было нерфить сам Чейнмейл.
HAND OF MIDAS
Recipe cost increased from 1650 to 1750
Не критично.
SENTRY WARD
Stock replenish time increased from 70 seconds to 85
Неприятный нерф, выглядит как форс на более ранний Гем и игру в 4+1
Герои
ALCHEMIST
GREEVIL'S GREED
Greevil's Greed gold bonus per stack reduced from 4 to 3
CHEMICAL RAGE
Chemical Rage no longer provides mana regeneration
Level 15 Talent reduced from +50 Damage to +30
Level 25 Talent reduced from -0.2 Chemical Rage Base Attack Time to -0.15
Слабенькие нерфы в целом.
Да, мана реген был сочный и его отсутствие ощутимо, но можно пережить эту потерю клярами и соулрингом.
BREWMASTER
PRIMAL SPLIT
Primal Split Storm's Wind Walk damage increased from 100/160/220 to 140/200/260
Шуточный ап?
На 3 позиции в 100 раз лучше герои пока есть, а на 5 рискнул взять(и победил) только Фнг.
BROODMOTHER
SPIN WEB
Аганимный апгрейд
Spin Web Scepter upgrade reduced from +12 Charges to +10
Spin Web Scepter upgrade reduced from +30% Movement Speed to +20%
Гениальный нерф(нет).
0/10 оценка балансеров
CHAOS KNIGHT
CHAOS STRIKE
Chaos Strike max crit increased from 160/195/230/265% to 160/200/240/280%
Level 15 Talent increased from +12% Cooldown Reduction to +15%
Приятный ап крита, талант все еще бесполезный.
Зачем сейчас брать ЦК, когда есть Нага?
CHEN
HOLY PERSUASION
Holy Persuasion maximum creep level reduced from 4/5/6/6 to 3/4/5/6
DIVINE FAVOR
Divine Favor heal amplification reduced from 8/12/16/20% to 6/10/14/18%
Divine Favor active cooldown increased from 120/100/80/60 to 140/120/100/80
Level 15 Talent increased from -30s Divine Favor Cooldown to -40
Вроде бы и много нерфов и заслуженных, но герой все еще силен.
Да, нет Големов и Волка, но Гарпия, Баньша и АйсОгр слабее не стали же.
CLOCKWERK
Intelligence increased from 17 + 1.3 to 18 + 1.5
Base movement speed increased from 310 to 315
POWER COGS
Power Cogs knockback radius increased by 15
Хорошие апы, возможно на 4 вернётся.
DISRUPTOR
STATIC STORM
Static Storm maximum damage per second increased from 200/250/300 to 200/275/350
Static Storm radius increased from 450 to 500
Приятные апы, хоть и скромные.
Хуже не будет.
DROW RANGER
PRECISION AURA
Precision Aura increased from 20/40/60/80% to 22/44/66/88%
Level 15 Talent increased from +40% Gust Blind to +50%
Повторюсь, но Дроу сильна была даже после нерфов.
ELDER TITAN
ASTRAL SPIRIT
Astral Spirit cooldown increased from 17 to 23/21/19/17
Astral Spirit buff is now dispellable
Сильный нерф Титана, очень слабый теперь на лейнинг стадии, что вполне заслужено для героев его типа.
ENCHANTRESS
Base damage reduced by 4
NATURE'S ATTENDANTS
Nature's Attendants heal reduced from 10/11/12/13 to 7/9/11/13
IMPETUS
Impetus damage reduced from 16/22/28% to 14/20/26%
Сильный нерф Енчи
Урон скромный, хил скромный, ульт дамажит мало в начале.
Енчу научились контрить в мидгейме, даже сильно проигрывая ей на лейнинге.
В лейте она все так же сильна.
FACELESS VOID
Agility gain reduced from 3.2 to 3.0
CHRONOSPHERE
Chronosphere cooldown increased from 140/130/120 to 140
Слабый нерф, герой все так же силен.
GYROCOPTER
Side Gunner
Аганимный апгрейдSide Gunner attack rate changed from every 1.1 to 1.2 seconds
Слабый нерф, герой все так же силен.
IO
Level 10 Talent changed from Spirits Apply Slow to +90 Gold/Min
Level 15 Talent changed from +75 Spirits Hero Damage to Spirits Apply Slow
Level 20 Talent changed from +150 Gold/Min to +75 Spirits Hero Damage
KEEPER OF THE LIGHT
BLINDING LIGHT
Blinding Light cooldown reduced from 30/25/20/15 to 14
Blinding Light cast range increased from 550/600/650/700 to 575/650/725/800
CHAKRA MAGIC
Chakra Magic mana leak increased from 4/4.5/5/5.5% to 4.5/5/5.5/6%
Level 25 Talent increased from +2 Will-O-Wisp Flicker to +3
KUNKKA
Level 15 Talent reduced from +12 Health Regen to +10
Level 20 Talent reduced from +25 Strength to +20
Шуточные нерфы
LYCAN
SUMMON WOLVES
Summon Wolves Scepter spawn amount increased from 2 to 3
Summon Wolves Scepter gold bounty reduced from 20 to 15
SHAPESHIFT
Shapeshift cooldown reduced from 130/105/80 to 110/95/80
Зачем эти апы Ликану? Он отнюдь не слаб.
MIRANA
SACRED ARROW
Sacred Arrow base damage reduced from 80/160/240/320 to 40/120/200/280
Sacred Arrow bonus damage increased from 140 to 180
MOONLIGHT SHADOW
Moonlight Shadow manacost increased from 75 to 125
Шуточные нерфы
NIGHT STALKER
VOID
Void no longer does half damage during daytime
Очень сильный ап НСа, заслуженный.
В целом его можно было бы и понерфить в ночное время, но да ладно - Этим займется некст глобал патч.
OGRE MAGI
Base damage reduced by 4
Неплохо в целом, но хотелось бы больше нерфов
PHANTOM LANCER
JUXTAPOSE
Juxtapose illusions damage increased from 20% to 22%
За пару патчей ПЛ приобрёл 6% урона на ультовые иллюзии, недурно так, очень даже.
Заслужено - скорее всего да(мало брали), но нужно ли - скорее всего нет(потенциально, он всегда был сильным).
PUCK
Agility gain increased from 1.7 to 2.2
ETHEREAL JAUNT
Ethereal Jaunt is now disabled by Root
PHASE SHIFT
Phase Shift is no longer disabled by Root
Level 20 Talent increased from -8s Waning Rift Cooldown to -9s
Level 20 Talent increased from +40% Illusory Orb Distance/Speed to +50%
Приятные изменения в целом, очень даже.
Но стоило рут-дизейбл накинуть прямиком на Орб, а не на Джаунт.
SHADOW DEMON
SOUL CATCHER
Soul Catcher damage reduced from 25/30/35/40% to 20/25/30/35%
Level 15 Talent reduced from +30 Movement Speed to +25
Шуточные нерфы.
TINY
Base strength reduced by 2 (damage unchanged)
TREE VOLLEY
Tree Volley damage reduced from 120% to 100%
Tree Volley manacost increased from 150 to 200
Tree Volley cooldown increased from 12 to 15
Звучит как шуточный нерф, просто скилл совершенно неадекватен и даже такой серьезный нерф не звучит ощутимо.
UNDYING
SOUL RIP
Soul Rip max unit count reduced from 8/10/12/14 to 8/9/10/11
Soul Rip damage/heal per unit increased from 22/26/30/34 to 22/29/36/43
FLESH GOLEM
Flesh Golem current health loss per second increased from 7% to 9%
Сильные и приятные апы.
URSA
EARTHSHOCK
Earthshock damage increased from 50/100/150/200 to 75/125/175/225
Самый шуточный ап последних лет.
Героя не брали на инте от слова совсем = заслужил 25 урона на клепе.
VENOMANCER
VENOMOUS GALE
Venomous Gale interval damage increased from 10/40/70/100 to 15/45/75/105
PLAGUE WARD
Plague Ward base attack time improved from 1.5 to 1.4
Шуточный ап
theend.jpg